fredag 9 september 2016

Bokbloggsjerka 9-12 september

Den här veckan ställer Annika följande fråga:

Har du några ”bokliga” minnen av en födelsedag som ligger dig extra varmt om hjärtat? Hur skulle en perfekt födelsedag kunna se ut om du fick bestämma? Eller har du något annat att berätta som är kopplat till en födelsedag (antingen riktig eller fiktiv)?


Jag kan berätta om min senaste födelsedag. Det var inte alls märkvärdigt men en bok spelade en roll där. Jag var nämligen själv hemma eftersom jag hade åkt ner till skåne tidigare än tänkt. Det gör inte mig något men hur som helst hade min pappa frågat mig vad jag önskade. Boken Vild av Cheryl Strayed.

Och på eftermiddagen den dagen jag fyllde år hörde jag att brevbäraren grejade utanför dörren. Hunden skällde till och jag tror att hon därute försökte plinga på men det lät såklart inget eftersom vår innekatt har snurrat av den. När ringklockan fortfarande fanns där drog hon ut sin ena klo och smällde på den. Plingplingpling. Hon ville ju ut. Men om jag går jag ut med henne en dag så vill hon ut varje kväll många dagar framöver. Det är lite jobbigt.

Men hursomhelst! Hunden skällde till och jag öppnade dörren i min tjusiga klänning som jag klätt upp för mig själva med. Och jag tar emot mitt väntade paket. Sedan öppnar jag det och blir superglad över att ha boken i min hand. Tittar och läser citat och sånt länge innan jag slänger mig på soffan och läser hela helgen. En bra bok vid rätt tillfälle, det räckte gott som födelsedag för mig :)

16 kommentarer:

  1. Det behövs verkligen inte mycket för att man ska bli lycklig :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig födelsedag :) För en boknörd kan det ju inte bli bättre nästan ;)

    SvaraRadera
  3. Vilken toppen födelsedag :)

    SvaraRadera
  4. Perfekt när man får det man verkligen vill ha.

    SvaraRadera
  5. Den perfekta födelsedagen för en bokälskare!

    SvaraRadera
  6. Låter som en dag som inte kunde bli bättre! :)

    SvaraRadera
  7. Så fint tänkt, det låter ju som en perfekt födelsedag med verklig omtanke.

    SvaraRadera
  8. Låter som en utmärkt födelsedag, och den boken vill jag också läsa. Förresten! Så stilig header och design du fixat för bloggen. :)

    SvaraRadera
  9. Det lät som ett mysigt födelsedagsfirande.

    SvaraRadera
  10. Låter som en riktigt bra dag! :)

    SvaraRadera