söndag 4 september 2016

Lite uppfräschning på bloggen såhär inför hösten

Hej på er!

Som ni ser så har jag gjort om lite här på bloggen. Jag hoppas att det ser okej ut i era ögon. I mina ser det superfint ut ^^

Jag har egentligen velat göra om länge men inte vetat hur. Framförallt har det varit de där visserligen söta lejonen som jag ville byta. Jag har tyckt att de varit lite för töntiga. I och för sig har det varit bra att de har haft en bok, eftersom detta ju är en bokblogg. Jag har letat efter ett lejon som ger tydliga kopplingar till stjärntecknet, eftersom det är just därför bloggen heter som den gör. Men jag har inte hittat någon fin. Överlag tycker jag de flesta lejon ser för elaka ut. Vart går gränsen för det elaka och alltför töntiga?

Men så hittade jag den som jag nu har. Den tyckte jag var tjusig. Och så gjorde jag om texten i headern så att det ser lite stilrent ut. Den orangea färgen är densamma och kommer nog alltid att vara det. Lite får jag allt behålla så ni känner igen er :)

Och såklart är det fortfarande blommor som bakgrund, hehe. Jag lovar, jag har provat allt för att hitta något annat. Gärna kopplat till böcker och bibliotek. Men det var inget som såg bra ut i mina ögon. Så det får blir så.

Sedan har jag ändrat grundmallen, typsnittet och centrerat rubrikerna. Lite småfix men som jag tyckte fräschade upp det en del.

Det enda som jag inte är nöjd med och som jag ännu inte har lyckats lösa är kommentarsfältet, jag gillar inte att det är grått... (uppdatering: har lyckats fixa detta nu med hjälp från bloggers forum) och, inläggsrubriken verkar ibland bli konstig, den ska såklart vara orange.

Men men! Nu har ni fått tagit del av mina tankar kring min bloggdesign haha... egentligen skulle jag kunna ändra om hundra gånger, men det förstår jag att det inte blir så bra. Jag hade faktiskt det förra designen ett halvår, imponerande för mig ;) Jag hoppas i varje fall att jag kan hålla mig ännu längre denna gång.

8 kommentarer:

  1. Jättefint!!! :)
    Jag tycker att det är jätteroligt med stjärntecken så det var kul att du nämnde det. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Det var synd att det inte blev så för det har jag tänkt skulle bli så fint :)

      Radera