fredag 30 september 2016

Nytt i hyllan: September

För ungefär en månad sedan skrev jag ett litet inlägg här på bloggen där jag berättade att jag var sugen på att läsa Harry Potter, för jag har aldrig läst serien. Men jag tänkte invänta för att se vilken utgåva jag ville ha, så bråttom hade jag inte. Det kan ha hänt att jag råkade nämna detta för min kära sambo, för en vacker dag sa han att jag hade en present att hämta. Det tog inte så lång tid för mig att gissa, innehållet var såklart detta:


Harry Potter böckerna av J.K Rowling

Hihih tack så mycket ^^ Kan ni tänka er att jag nu har spanat in dessa i en månads tid i min hylla och varit sååå sugen på att börja läsa men inte kunnat för att jag "måste" ju presentera detta inlägg först. Bokbloggarproblem eller? :) Nu minsann ska jag genast börja med den första. Så spännande!

Fast egentligen ville jag ju inte ha den här utgåvan. Men de var faktiskt finare än vad jag trodde. Framförallt framsidan! Känslan att hålla i dem var också oväntat härligt.


Blå stjärnan av Jan Guillou
Den osynlige mannen från Salem av Christoffer Carlsson
Columbuskoden av Mike Evans
du kommer ta dig igenom av Max Lucado
Finn Vilan vid Guds Fadershjärta av Jack Frost
Livet efter detta av Garlow och Wall
Himlen på jorden av James Van Praagh
En egen plats av Robert Goolick
Den sista sommaren (med dig) av Ann Brashares
Vårjakt i rosengädda av Emma Hamberg

Och såklart kunde jag inte hålla mig från att besöka secondhand butiken. (Som nu har flyttat sin lokal farligt nära där jag bor...!) Och det blev en del, jag tycks ha svårt att hejda mig ibland. Men vet ni vad jag fick betala för den här bokhögen? 80 kronor. Jag tycker nästan det är lite synd att böckerna inte får vara värda mer...

Det fick bli en kriminalroman, ibland är det kul med lite variation. Eller kul och kul... ;) Det blev också några andliga böcker, vissa verkar möjligen vara lite väl religiösa, hehe, men jag får se... jag tänkte nog inte så mycket för dom såg så himla fina ut! Och sedan har jag skaffat den sista boken i Guillous serie trots att jag inte ens läst den första än. Men det ska jag göra snart! Och så blev jag jätteglad när jag hittade Hambergs bok.


Den här månaden trillade det också in två recensionsexemplar, de båda är lästa och recenserade.

Farväl Eritrea av Samuel Brhane
4 timmars arbetsvecka av Timothy Ferriss

6 kommentarer:

  1. Vilken fin present av din sambo :D. Och jag är likadan när det gäller secondhand-affärer, det är så svårt att hålla sig när det finns så många spännande böcker som knappt kostar något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. O ja så snällt, ser så fram emot att börja läsa! :)
      Haha ja annat vore ju konstigt ;)

      Radera
  2. Tycker de omslagen är så otroligt fina! :) Och visst är second hand bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dom var tjusigare än jag tänkte mig :)
      Jag älskar att spana efter böcker på second hand! :)

      Radera
  3. Åh, den där HP boxen är SÅ fin! Den vore inte fel att ha :) Och jag håller verkligen med om secondhand, det är så roligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det skadade inte precis att den hittade hem till mig :D
      Så glad att det finns second hand, det är verkligen bra på många sätt :)

      Radera