tisdag 27 september 2016

Top Ten Tuesday - Fall TBR

Dagens Top Ten Tuesday går ut på att visa upp några böcker som jag planerar att läsa i höst. Det är inte så mycket att snacka om så här är min fina läshög som väntar. (utan inbördes ordning)

1. Harry Potter and the Sorcerer´s Stone av J.K Rowling
2. Etthundra mil av Jojo Moyes
3. Konsten att höra hjärtslag av Jan-Philip Sendker
4. Sörja för de sina av Kristina Sandberg
5. Kafka på stranden av Haruki Murakami
6. Marina av Carlos Ruiz Zafón
7. Brobyggarna av Jan Guillou
8. Ur vulkanens mun av Helena von Zweigbergk
9. Analfabeten som kunde räkna av Jonas Jonasson
10. I det förflutna av Kate Morton



12 kommentarer:

  1. Kafka på stranden älskade jag när jag läste den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter lovande! Har läst en av Murakami förut och minns den som konstig men otroligt fängslande, så jag ser fram emot denna :)

      Radera
  2. Jag har inte läst någon av dessa, men 2, 6 och 10 har jag i hyllan och borde läsa jag också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oki, jag ser såklart fram emot att läsa dem i höst :) Framförallt Zafón!

      Radera
  3. Harry Potter, Konsten att höra hjärtslag och Marina - alla är sådana där böcker som jag gärna skulle läsa för första gången igen. Superduperjättebra! :) Ser fram emot att höra vad du tycker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter toppen, jag ser fram emot att läsa dem :)

      Radera
  4. Sörja för de sina är riktigt bra!
    Och Etthundra mil.
    Konsten att höra hjärtslag ska jag läsa de närmsta året, ingår i min Makeutmaning :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli kul att se vad som händer med Maj :)

      Radera
  5. 4, 6 och 7 har jag läst på din lista.. Zafon är ruggigt bra, tänkt att jag ska läsa The Prince of Mist under hösten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, jag ser fram emot att läsa ännu en bok av honom. Men den boken du nämner har jag inte hört om, intressant :) Hoppas den är bra!

      Radera
  6. Kafka på stranden är en av mina favoritböcker :) Och Harry Potter, förstås. Etthundra mil är också riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra, jag ser fram emot den! Och det ska bli så spännande att läsa Harry Potter :)

      Radera