onsdag 7 september 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 36

Veckans bokbloggsfråga som Carola på Barnboksbloggen ställer lyder såhär:

Är det kanske fler än jag som ser hösten som en nystart? Vad har du för planer för hösten när det gäller bokbloggandet? Har du kanske hittat några nya spännande utmaningar att vara med på? Eller har du kanske planerat in några roliga tävlingar, temaspecialer eller nya bloggrutiner inför hösten?



Jo men faktiskt, många gånger kan hösten kännas mer som en nystart än självaste nyår. I slutet augusti alltså just inför terminsstarten brukar jag alltid få en massa energi och entusiasm.

Jag har designat om lite här på bloggen alldeles nyss, mycket är sig likt men det blev en del förändringar, framförallt headern. Det tycker jag verkligen symboliserar en nystart :)

Igår presenterade jag också ett liten utmaning som jag ska börja med. Månadens hyllvärmare kallar jag den, mer info finns här.

Jag är inte med i så många utmaningar men hoppade på världsomseglingen i början av året. Ärligt så har jag tappat ambitionen för den lite. Dels för att det varit ganska tyst om den tror jag och dels för att jag mest läste så "dåliga" böcker utifrån den. Men jag lär ta ett ryck innan året är slut och åtminstone läsa de böcker som jag mer eller mindre skaffade hem just för att utforska nya platser.

Annars bloggar jag på som vanligt, ser till att ha det roligt och försöker välja de böcker som jag tycker ha skrikit på mig så länge från hyllan. Och just att nå det där goodreads-målet, jag kommer nog att klara det men jag får medvetet välja bort några tegelstenar och i stället välja några tunnare. Det är ju visserligen lite synd.

12 kommentarer:

  1. Den nya designen är riktigt snygg! Önskar själv att jag var så bra att fixa och dona med utseendet på bloggen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Äsch det är inte så krångligt ;) nej men faktiskt inte, jag är bara så petig på detaljer att det ska passa hit och dit.

      Radera
  2. Hästen känns mer som en nystart för mig än nyår gör. Det är nog för att det nya skolåret alltid börjat då :) jag gillar förändringarna i din layout! Det ser fint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha förlåt men jag förstår att du menar hösten :D
      Tack kul att du gillar det :)

      Radera
  3. Jag har inte riktigt fått höstvibbar än, är så varmt och fint här. Men det märks ju på mycket att det är höst på g. Gillar din header på bloggen, snygg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej kanske inte så när det är tjugo grader varmt ^^ men iom terminsstarten. Men jag vill ju inte ha höst på det sättet haha... så jag njuter av sista värmen!
      Tack så mycket :)

      Radera
  4. Ja, det är lite märkligt tyst om världsomseglingen. För mig gör det inte så mycket, eftersom jag ändå inte hade planerat att läsa något speciellt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är synd tycker jag, för jag gillar verkligen idén :)

      Radera
  5. Världsomseglingen låter jag gå sin gilla gång, har inte förberett några speciella böcker till den utan det får bli de länder som råkar dyka upp...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste vara lite mer bestämt med den annars glöms de bort :)

      Radera
  6. Jättefin header som man direkt lägger märke till :)
    Hösten är verkligen en nystart för mig, jag älskar när allt sätter igång igen efter sommaren, nya planer och nya mål. Nyår är egentligen ingenting för mig, inte jämfört med hösten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Visst är det härligt med höstens nystart!

      Radera