torsdag 20 oktober 2016

Bokbloggsbrev #4


Kära bokblogg!

Om du känner att det är något som saknas ska jag tillkännage mig. Men visst känns det ändå lite skönt, nu när det inte är lika fullt i hyllorna, eller?

Det gick så snabbt att jag inte ens hann tänka efter. Det blev ingen dokumentation av det hela. Plötsligt så var böckerna inte i min ägo längre. Väldigt läskigt och ovant såhär i efterhand. Men jag tror det var bra att det gick så fort, annars hade jag kanske tvekat. I ren förvåning skyndade jag mig att skriva ner titlarna så fort jag kom hem.

Men var lugn, de flesta hade ändå glömts bort med tiden så det var lika bra att de nu kan glädja någon annan. Många var dessutom dubbletter från de jag skaffat i finare format. Jag är inte säker men tror det var 25 stycken som jag fyllde tygkassarna med och gick bort till second hand butiken. Puts väck!

Inget ont som för med sig något gott, för nu har jag gjort en förändring i mitt lilla bibliotek, men det tänkte jag presentera i ett mer formellt inlägg. Åh, gillar det verkligen!

Varma hälsningar
Fanny

2 kommentarer:

  1. Det är rätt skönt när man rensar bort lite böcker :) De som jag inte gillar när jag läser har börjat få flytta och så även ibland böcker som jag inte längre är sugen på att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var oväntat skönt :) Även fast jag vill behålla det flesta, men vissa behöver jag inte klamra mig fast vid. Jag vet inte ännu hur jag ska göra med böcker som jag inte uppskattade, än så länge behåller jag även dem :)

      Radera