måndag 24 oktober 2016

Bokhyllorna har fått en ny utsikt


Jag fick ett ryck för någon vecka sedan och satte igång att möblera om här hemma. Tror vi har haft alla möjliga platser för möblerna i den här ettan, men aldrig har jag haft mitt lilla bibliotek i ett hörn, sådär att jag kan vinkla den smala hyllan. Det tyckte jag blev fint!

Det var också väldigt roligt att stå där och placera in böckerna på sin rätta plats. För nu när jag har skaffat mig en del, och lämnat ifrån mig ett gäng pocket, så provade jag att sortera alfabetiskt efter författarens efternamn. Det känns mest logiskt, men inte fören nu tycker jag att det har sett okej ut.

Nästa steg som jag vill göra är att få det mer luftigt, så att jag kan skylta några speciell fina böcker. Det är synd att omslagen inte får synas. Kanske också sortera efter genre. Men men, den här lilla förändringen räcker länge :)



Katten åkte snålskjuts på alla möbler när jag sköt runt dom i rummet. Som om hon förstod att bokhyllorna nått sin plats hoppade hon genast upp i dem och kikade runt. Ja du... passa på för snart får du inte plats längre. Jag tror hon försöker säga att det här är hennes bibliotek ;)

8 kommentarer:

  1. Blev jättefint! :) Och katten är verkligen ljuvlig. Snällt av henne att låna ut sina bokhyllor till dig. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja haha :D hon är världens snällaste katt.

      Radera
  2. Ser så mysigt och fint ut :)
    Hahah söt bokkatt! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) Det blev något nytt att ha det i ett hörn. Hehe lilla Sonja missar inte något som händer :P

      Radera