tisdag 18 oktober 2016

Fall into fantasy: Lässtatus såhär långt

Nu får jag ta och berätta lite hur det går för mig under det Readathon som jag är med i, Fall into fantasy. Här är lite från de första dagarna:


Jag började läsa Andarnas hus av Isabel Allende på fredagen (som jag var överlycklig över att ha fått tag på) men eftersom jag hade så fruktansvärt ont i huvudet blev det inte lika behagligt som det kunnat bli. Det brukar i stort sett aldrig hända mig eller hålla i sig så länge men jag tror det berodde på att jag sovit väldigt dåligt och varit onödigt stressad, spänd liksom. Men då lämpar sig väl läsning om något :)

Hur som helst så gillade jag verkligen boken och den läste jag ihärdigt till ungefär hälften då jag kände att jag ville lufta mig lite och plockade upp Den tionde gåvan av Jane Johnson.

Det var så mysigt i helgen, först för att det bara var jag, och djuren, hemma, men sedan gick jag på ett par blåsiga höstpromenader med en sprallig hund och ägnade stor tid åt böckernas värld. Lugnt och skönt. Den ena boken är en färgrik skildring av Chile och den andra ett historiskt piratäventyr. Jag har fokuserat på Andarnas hus men den har tagit längre tid att läsa än jag trodde att den skulle ta. Men det gör inget för den är så bra! Så i helgen fick jag en hel del läst, igår blev det inte så mycket däremot, men ett litet besök i Sydamerika tog jag i varje fall, jag måste ju ta reda på hur det ska gå för familjen, ikväll får jag nog svaret.

Så ännu ingen utläst bok under detta Readathon. Jag gör en lite uppdatering igen plus sammanfattning av dagarna i helgen. Det känns bra att prioritera läsningen lite extra under sådana här aktiviteter, för snart får det skjutas undan en smula för skrivandet under november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar