fredag 28 oktober 2016

Helgens läsning

Hej på er, jag vill bara kika in och önska er en fin helg, och berätta lite vad jag tänker läsa i helgen :)

Först måste jag försöka läsa ut Sofies värld av Jostein Gaarder. Den har hängt med länge nu, men den kräver sitt, det är ju filosofi så det har varit svårt att läsa den längre stunder. I och för sig så pausade jag boken en vecka, men det vore skönt att bocka av den innan månaden är slut och nanowrimo börjar.

På tisdag drar det igång och jag har längtat väldigt mycket efter det. Lite nervöst känns det, men mest kul. Så nästa månad kommer jag inte kunna läsa lika mycket som vanligt. Jag kommer hålla i rutinen på det fast lite effektivare, men framförallt kommer jag att välja lite kortade böcker. Och även lättsammare, roligare böcker som blir ett bra avbrott.

Annars tänker jag i helgen också läsa en bok av Carlos Ruiz Zafón. Det ser jag fram emot! Marina heter den och vad jag förstår är den lite mer ungdomlig än de två jag läst innan, men förhoppningsvis med samma spännande mystik!


10 kommentarer:

  1. Trevlig helg! Sofies värld har jag faktiskt läst, men nu var det länge sen. Skulle nästan vara roligt att läsa om den och se vad man tycker nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Gisses det är ju rätt mycket i den men vill man läsa filosofi så har den allt :) Ska bli intressant att se vart den slutar.

      Radera
  2. Marina har jag väntades i hyllan. Ska bli spännande att se vad du tycker om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså, ja jag ser väldigt mycket fram emot att läsa Zafón :)

      Radera
  3. Marina har jag läst, jag tyckte om den. Hoppas du gillar den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, utifrån det lilla jag nu läst verkar det lovande :)

      Radera
  4. Marina är precis lika bra och spännande som hans andra böcker! :) Men det har du väl redan märkt nu när jag äntligen har tid att läsa din blogg. :) Hoppas att du gillade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick rätt så fort att läsa den, tycker ju om Zafón men den här boken var tyvärr lite för hemsk för mig :P

      Radera