fredag 7 oktober 2016

Kvartalsrapport: Juli, Augusti och September



Antal lästa böcker: 26
Antal lästa sidor: 10187
Medelbetyg: 3,769...

Antalet besökta länder för världsomseglingen: 1
Antalet inköpta böcker: juli (22) augusti (7) september (17) = 46

Några böcker finns inte med på bild just för att jag som ni förstår hade så många böcker i min resväska sist jag var hemma på visit... ;)

4 timmars arbetsvecka, Timothy Ferriss
A storm of swords, part 1: steel and snow, George R.R Martin
A storm of swords, part 2: blood and gold, George R.R Martin
Att föda ett barn, Kristina Sandberg (ej med på bild)
Berättelsen om Pi, Yann Martel
Eld, Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
En ny jord, Eckhart Tolle
Farväl Eritrea, Samuel Brhane
Fenixprocessen, Elizabeth Lesser (ej med på bild)
Gånglåt, Elin Olofsson
Himlen börjar här, Jandy Nelson (ej med på bild)
Här och nu, Eva Ludvigsen
Jag minns att jag sprang, Ron McLarty
Jane Eyre, Charlotte Brontë
Katedralen vid havet, Illdelfonso Falcones (ej med på bild)
Konsten att höra hjärtslag, Jan-Philipp Sendker
La Peregrina, Cecilia Samartin
Ljuset vi inte ser, Anthony Doerr
När hundarna kommer, Jessica Schiefauer
Själarnas resa, Michael Newton (ej med på bild)
Svart ros, Nora Roberts
Vargbröder, Michelle Paver
Vi, David Nicholls
Vild, Cheryl Strayed
Vägen till Jerusalem, Jan Guillou

Kvartalets bästa: La Peregrina
Kvartalets sämsta: Farväl Eritrea
Kvartalets överraskning: Här och nu + Konsten att höra hjärtslag
Kvartalets besvikelse: Gånglåt

Den bok som var...
Roligast: La Peregrina
Sorgligast: När hundarna kommer
Tråkigast: Vi
Mysigast: Vild
Läskigast: När hundarna kommer
Mest romantisk: Jane Eyre
Mest inspirerande: Själarnas resa
Mest fängslande: La Peregrina

Boken med finast omslag: Vild och Gånglåt

Sammanfattning av läsningen i juli, augusti och september 2016
Jag har läst så många bra böcker det här kvartalet! Jag känner verkligen att jag har varit trogen min läslust och känt efter vad jag är sugen på att läsa, och det lönar sig.

Alla de fackliga böckerna om jag läste det här kvartalet har varit helt fantastiska. Dom har gått rakt in i mig och alla tillsammans har skapat en livsomvälvande förändring i mitt liv. Och inte bara det, böckerna var väldigt bra läsmässigt så jag rekommenderar dem verkligen om du känner dig nyfiken!

Men hallå!! Jag är chockad över hur snabbt mina bokhyllor kan fyllas med nya böcker... det där målet om att få det jämt med inköpta kontra lästa på ett år kan jag glömma, det är redan förbi. Jag försökte åtminstone och kan nog aldrig veta hur det skulle ha gått om jag inte gjorde det ;) juli månad var ju extrem, jag förstår inte hur jag kan göra så med mig själv :/

Vad ser du fram emot inför nästa kvartal?
Jag tänker mig att jag ska "skynda" mig att läsa klart, eller vidare på, några serier innan året är slut. Det skulle vara skönt att checka av. Men, en liten del av mig tänker att det kanske inte är så roligt med bara sådana recensioner. Å andra sidan är det min bokblogg. Och samtidigt vill jag själv nog inte bara läsa böcker från serier heller.

Det är ju också nanowrimo snart så jag får ta och planera läsningen inför och under det. Jag har valt ut några böcker som jag vill läsa och inspireras av inför mitt eget skrivande denna månad. Sedan har jag också tänkt att jag ska läsa några lättsamma, lite roliga böcker när det är november, och även välja kortare böcker eftersom en del tid kommer att gå bort.

Annars är det bara att studsa ner i soffan, puffa till kuddarna och läsa mig igenom det sista kvartalet av mitt första hela år som bokbloggare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar