torsdag 13 oktober 2016

Readathon: Fall into fantasy - TBR


I morgon börjar ett readathon (läs-a-lot) som Liza från bloggen I Regnet anordnar. Det verkade så mysigt att jag gärna ville vara med. Det kommer att pågå en vecka, alltså 14-21 oktober.

Jag gillar att det är en avslappnad läsalot utan någon tävling eller priser, det är mest en gemensam aktivitet vi ägnar oss åt. Temat det här året är verklighetsflykt. Såhär skriver Liza: Att namnet har ordet fantasy i sig behöver inte betyda att det bara gäller att läsa rena fantasyböcker utan att du ska läsa det som får igång just din fantasi. Det är upp till var och en att känna vad man behöver för att fly vardagen en stund.

Eftersom det snart är nanowrimo och jag hade tänkt att delta och skriva på min idé vill jag hemskt gärna inspirera mig själv och utforska så mycket som jag bara kan inför det. Så jag har valt böcker som jag är väldigt nyfiken på. Som jag säkert tror kickar igång min fantasi, temat för denna läs-a-lot. Alla böcker som jag har valt hoppas jag är sådär mystiskt magiska och vackra som jag tror att de är :)


Andarnas hus av Isabel Allende
I ett annat ljus av Alice Hoffman
Den tionde gåvan av Jane Johnson

Jag blev lite osäker efter ett tag och bestämde mig för att lägga till ett par böcker, utifall att. Och det kan nog vara skönt att variera. Den första var Sofies värld av Jostein Gaarder som jag redan har börjat på och som jag först tänkte pausa under veckan, men jag tror jag har med den ändå. Den andra boken som fick hoppa in var självklar, Harry Potter and the Chamber of Secrets av J.K Rowling.


Nu har jag verklighetsflykter under veckan så det räcker gott! Ska bli roligt detta :)

6 kommentarer:

  1. Sofies värld vill jag läsa om nån gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan tänka mig att det är en bok som man gärna kan komma tillbaka till :) Det finns ju så mycket att lära om inte annat.. fundera på :P

      Radera
  2. Sofies värld läste jag när jag var ung och tyckte den var bra men svår att förstå. Hade gärna läst den igen som vuxen för att se om jag förstår den bättre nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan förstå det, jag tror inte man ska vara för ung för den. Vet inte hur gammal du var när du läste den men jag tror den passar för gymnasienivå, det var då jag hade filosofi :) Jag tror absolut man kan läsa den igen, nu som vuxen, den passar många bara man är intresserad av ämnet :)

      Radera
  3. Önskar att jag inte var så pluggstressad. Annars hade jag gärna hopat på detta Readathon. Men det får bli en annan gång. Kul med Sophies värld. Jag hade så svårt för den i början men sen var sista delen så bra att jag helt ändrade mig och började tycka jättemycket om den :) Ska bli intressant att höra vad du tycker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt att du känner så, hoppas det ordnar sig. Men skolan går såklart först.
      Jaså jag tycker den är intressant, får se vad som väntar längre fram då ^^

      Radera