lördag 22 oktober 2016

Readathon: Fall into fantasy - Wrap up


Igår var sista dagen på det Readathon som Liza från bloggen I Regnet anordnade. Fall into fantasy var namnet och syftet med den var att vi under veckan, 14-21 oktober, skulle läsa böcker som gav hos en verklighetsflykt. Böcker som satt igång vår fantasi.

Jag valde först tre böcker som jag ville läsa, men la sedan till ett par utifall. Det borde jag inte ha gjort för dem rörde jag inte ens under veckan. Jag fokuserade helt på min ursprungliga bokhög och försökte läsa dem en i taget. Men Andarnas hus av Isabel Allende tog längre tid än jag tänkte mig så jag började även på Den tionde gåvan av Jane Johnson lite smått under tiden. Andarnas hus recenserade jag redan igår, det var helt enkelt en underbar bok. Fantastisk. Den tionde gåvan berättar jag mer om till veckan, kan väl säga att jag inte är van att läsa om pirater, så det var nytt och roligt, och även om den rika kulturbeskrivningen från 1600-talet som boken delvist utspelar sig kring.

På sluttampen började jag också läsa I ett annat ljus av Alice Hoffman. Jag grämde mig lite över att jag inte hann läsa ut den, men med 50 sidor kvar var det ändå nära. Jag älskar Hoffmans sagolika språk!


Så om jag ska dra fram lite siffror har jag under detta readathon läst 941 sidor och det är jag väldigt nöjd över! Nästan tre hela böcker, alla väldigt olika men bra på sitt sätt. Verklighetsflykter allihopa :)

Jag tycker det är kul att delta i sådana här aktiviteter och prioritera läsningen lite extra (framförallt utan större press såsom detta) när jag vet att ni andra också gör det. Det är kul att följa era uppdateringar, även om jag själv inte har instagram och kan gilla och så. Det känns också som att ju mer man läser desto mer kommer man in i det och vill bara läsa fler böcker. Tack Liza för att du arrangerade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar