tisdag 11 oktober 2016

Top Ten Tuesday - Thanks to recommendations

Den här tisdagen är temat att lista tio böcker som jag läst och verkligen gillat, och det tack vare rekommendationer! Det är framförallt från bokbloggsvärlden som dessa böcker har lockat mig. Hade jag inte fått upp ögonen för denna fantastiska del av internet hade jag gått miste om dessa böcker, och det hade ju varit fruktansvärt... Här är min topplista (utan inbördes ordning):


1. Jag ger dig solen av Jandy Nelson
2. Min europeiska familj av Karin Bojs
3. Aristotelse and Dante av Benjamin Alire Saenz
4. Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman
5. En man som heter Ove av Fredrik Backman
6. Britt-Marie var här av Fredrik Backman
7. Vild av Cheryl Strayed
8. In i skogen av Jean Hegland
9. Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón
10. Ljuset vi inte ser av Anthony Doerr

2 kommentarer:

  1. En man som heter Ove läste nog faktiskt även jag efter rekommendation. Även om jag egentligen inte alls ville läsa den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alla mina Backman-böcker grundar sig på att jag förmodligen inte hade läst den första, men tur att det ändrades :) Det är så fint att man kan bli överraskad :)

      Radera