onsdag 19 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 42

Så här ställer Carola på Barnboksbloggen veckans fråga:

Hur ser din familj och dina vänner på ditt bloggande och läsande? Är de nyfikna, stöttande och glada för ditt intresse eller tycker de att det tar alldeles för mycket tid och energi? Hur bemöter du detta i så fall? Ser du själv till att prioritera ditt intresse även om omgivningen inte är stöttande?




Den som i så fall skulle drabbas mest av mitt bokintresse är den som jag helt enkelt delar bostad med, eftersom jag bor ca 90 mil hemifrån. Det var lite roligt för när jag flyttade ner till Göteborg och de hemma såklart inte ville det så sa jag att jag inte ska flytta till Skåne i varje fall. Aldrig i livet för dessa åkrar. Men man ska aldrig säga aldrig, för efter att ha träffat min pojkvän och bott med honom i Borås så flyttade vi just dit. Jag kan inte förstå att jag bott och bor i Skåne. Jag gillar det inte alls, jag vill ha berg och skog och bara känna att jag bor norrut.

Men det var kanske en avstickare, poängen är att jag inte har några omkring mig. De hemma tycker nog det bara är kul att jag ägnar mig åt något som glädjer mig. Jag har alltid gillat att vara för mig själv i lugn och ro, så böcker är typ synonym för det. Att jag sedan bloggar om det hela och har läsare tror jag de är lika förvånade över som jag, även om vi inte pratar så mycket om det... när jag sedan reser hem eller har annat för mig så är det inget konstigare än att jag lägger böckerna åt sidan.

Så den stackars människa som får stå ut och höra allt om denna bokbubbla är sambon, men han är rätt lik mig och han är så tålmodig och kan faktiskt förstå min salighet ibland ;)

Helt enkelt i den livssituation som jag befinner mig i just nu är det ingen som tar skada (alla har väl sitt intresse). Framöver kommer det förmodligen ändras då jag inte kan lägga lika mycket tid till det, men det är inget som känns skrämmande precis. Det tar jag då och har kul med böckerna nu. Men böcker kommer alltid få sitt utrymme hos mig.

6 kommentarer:

  1. Hobbies är bara bra att ha, vad ska man annars göra med tiden man inte ex jobbar? :) En del sitter och nöter varenda såpa som finns andra går på bio eller reser, vi läser massa böcker och så länge man inte ska flytta så är det ingen som lider av ens intresse :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur, vi måste ju ha gjort en av de bättre valen ;) och så tycker jag det är roligt att vi dragit det ett snäpp till och bloggar om det :)

      Radera
  2. De flesta jag känner kollar ganska mycket på tv och serie men det gör inte jag så mycket utan läser hellre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte heller titta på tv bara sådär så då förstås blir det mer läst :)

      Radera
  3. Känner verkligen igen mig i ditt svar! Tycker också om att vara för mig själv och läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att dra sig undan lite med en god bok :)

      Radera