onsdag 26 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 43

Såhär formulerar Carola på Barnboksbloggen veckans fråga:

Vad har ditt bloggande gett dig? Kanske har du fått möjlighet att uppleva saker som du inte skulle fått göra utan bloggen, t ex delta i tv-program, tidningsartiklar, mässor eller andra arrangemang. Eller kanske har du berikats på andra sätt, blivit bättre på att uttrycka dig själv, stå upp för dig själv eller liknande. Berätta fritt om det som din blogg har medfört.



Utåt sett har min blogg inte medfört någonting mer än fler lästa böcker, och fler böcker i hemmet. Men jag har mycket att tacka min lilla blogg för och den relativt korta tiden som jag har ägnat mig åt den.

När det är rätt så går det lätt, brukar man säga och det stämmer verkligen in här. Det har gått så fort och varit så roligt. Jag undrar liksom vad jag gjorde innan. Jag kan nämna att jag under våren innan jag startade bloggen mådde väldigt dåligt, men det är inget jag vill gå in på. Det som hände var att jag började ta mig ur efter vad det för mig kändes som botten när jag bytte miljö (jag åkte hem) och sen så hittade jag böckerna. Sen gick det väldig fort och jag upptäckte bokbloggar och startade en själv. Det är det bästa som jag har gjort.

Jag tror det grundar sig i att jag gör något som jag verkligen gillar, att läsa, skriva och fota lite. Det känns också viktigt för mig att det är konsekvent och innebär mer än att bara läsa. Eftersom jag alltid har velat skriva böcker själv, men i stort sett aldrig gjort något åt det, så känns det som att jag nu gör något meningsfullt. Det har fått in mig på rätt spår. Som gymnasieprojekt skrev jag en liten reportagebok och i tackorden längst bak sa jag något i stil med det här är min första bok, men definitivt inte min sista. Haha, vet inte om jag ska kalla det den första men jag minns att jag skrev så för att lova mig själv att en dag lyckas med det.

Sen har jag under bloggtiden upptäckt andra roliga saker. Gemenskapen med andra som delar intresset. Och på något sätt har det blivit lite annorlunda än jag tänkte, på ett positivt sätt. I början var jag väldigt fascinerad över att man kunde få recensionsexemplar, men nu har det lagt sig. Jag kommer ju alltid ha olästa böcker hemma att välja från.

8 kommentarer:

  1. Det är en väldigt trevlig gemenskap och jag tycker det är så roligt att läsa alla bloggar och få tips och inspiration

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det verkligen :) Det kan nästan bli lite för mycket inspiration ibland :P

      Radera
  2. De där olästa böckerna lär aldrig ta slut ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar faktiskt överväga den tanken ;)

      Radera
  3. Känner själv att gemenskapen med andra bokbloggar och den ständiga motivationen man får att läsa mer är det bästa med bokbloggandet. Det är så inspirerande och mysigt att blogga om böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, underbart att läsa om fler som känner likadant och inspirera varandra från sina håll :)

      Radera
  4. Lite likadant för mig. Mådde inte alls bra när jag började blogga men nu mår jag alldeles förträffligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känns fint att böcker kan glädja en så mycket :)

      Radera