fredag 25 november 2016

Helgens läsning (och skrivande)


Hej på er!

Idag är det fredag och jag vill önska er en fin helg, tänk att det är första advent på söndag, otroligt!

Det har inte varit lika fullt med inlägg den här veckan men det tror jag inte har gjort så mycket, jag är så upptagen med mitt nanowrimo-skrivande att det inte funnits plats för att tänka ut så många inlägg. Det får bli lite tråkigt ett tag till. Men att läsa kan jag inte undvika, och det ser ju till att det blir några recensioner ändå.


Jag har verkligen märkt hur jag saknat det. Eller så är det för att det känns tryggt att läsa något som är så mycket bättre än mitt skrivprojekt, hehe. Jag får bara se till att det inte blir för mycket, eftersom det ju är skrivandet som det ska fokuseras på denna månad. Det är dock lite svårt, för det är som sagt ett skönt avbrott, men den boken som jag började på i veckan är ju så himla bra! Jag lät dig gå av Clare Mackintosh. Svår att lägga ifrån sig. Jag lär ju läsa ut den i helgen.

Det går som vanligt upp och ner med nanowrimo-skrivandet, men nu har jag varit lite efter hela tiden jämfört med förut då jag var lite före. Och nu är allt snart slut och jag har dryg 10.000 ord kvar. Det känns faktiskt kort. Men ändå är jag ibland nära att ge upp. Jag har i varje fall stor lust att bara spruta ur mig alla ord på en och samma dag typ. Få ett slut på det. Så hejja hejja, det ska jag sikta på i helgen. 

Tyvärr är jag så inne i mitt skrivande och bokliga liv att jag överansträngt mina fingrar typ, och en bit ner på högra handleden. Haha, jag tycker det är lite roligt ändå, men samtidigt är jag lite bekymrad för det är ju något som jag vill ägna mig åt i all evighet typ. Men jag tror det har det varit lite många bäckar små från annat håll också. Det är så typiskt, jag får liksom en liten anledning att skjuta upp skrivandet. Jag funderar på att önska mig ett ergonomiskt tangentbord, vet dock inte om det är något som hjälper.

Men men jag vill inte sluta så dystert. Det känns ändå lättare när det är sista rycket med skrivandet! :)

2 kommentarer: