tisdag 1 november 2016

Land i sikte!


Nu är det inte långt kvar på året och möjligheten att pricka för länder på Världsomseglingen. Under det första kvartalet var jag väldigt effektiv och besökte många länder. Sedan tappade jag krafterna lite och det blev glesare mellan besöken. Men så under hösten har jag lärt känna några länder, i böckernas värld såklart, som jag inte direkt planerade. Men det var en kul överraskning! Och nu är tiden som sagt knapp, så jag ska hissa segel, hålla koll på karta och kompass och se till att jag inte missar några länder. Här är en lista på de länder som jag hoppas hinna besöka innan vinden lägger sig:

Djungelbarn (Västpapua) Sabine Kuegler
Det broderade hjärtat (Algeriet) Carole Martinez
Bönder och herrar (Grekland) Theodore Kallifatides
Frost (Island) Roy Jacobsen
Brobyggarna (Norge) Jan Guillou
Ta hand om min mor (Sydkorea) Kyung-Sook Shin
Tio tusen sorger (Sydkorea) Elizabeth Kim
Tror dessa två ovan är samma land, tar den lämpligaste

Det här är alltså böcker som jag känner är nu eller aldrig, de flesta är till för just den här bloggaktiviteten. Observera att det inte är hundraprocentigt att de kan användas, för om de inte ger någon insyn i landet så kommer jag inte att välja dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar