onsdag 30 november 2016

Nytt i hyllan: November

Eftersom kalendern fortfarande visar att det är november även idag så finns det ju en liten, liten risk att jag missar att lägga till någon bok i den här högen om jag skulle råka få med mig en hem just idag. Men jag ska hålla mig. Vet ni hur jag lyckas hitta så många bra böcker på second hand senaste tiden? Under hela tiden när jag åkt ner för att jobba har det funnits två butiker alldeles mitt emot varandra ganska så nära station. Vem brukar gå tid när hon väntar på tåget? Hmm, jag möjligtvis. Hur kunde jag ha missat dessa, har jag frågat mig några gånger. Men det har nog varit lika bra för det där är farliga platser ;) 


Lignumkorset av Viktor Nilorak (rec.ex)
Välkommen till Himmelsta av Hanna Landahl (rec.ex)
Röta av Siri Pettersen
När livet börjar om av Lucy Dillon
En hemlig plats av Tana French
Vi, de drunknade av Carsten Jensen
1Q84 (del 1 & del 2) av Haruki Murakami

Förra månaden hittade jag Jag lät dig gå, men blev lite orolig att den skulle vara lite hemsk för mig. Nu har jag läst den och jag kan säga att det gick bara bra. Men nu har jag samma oro inför En hemlig plats, men där tror jag inte att jag har lite tur... får väl se.

Röta är en bok som jag aldrig kunnat tänka mig att hitta bara sådär, så det var kul.

Lucy Dillon. Jag läste fyra böcker av henne förra vinterhalvåret och tyckte väldigt bra om dem, så nu har jag ångrat lite att jag skyndade mig igenom dem för jag har inte haft någon den här säsongen. Tills nu, tjoho!

2 kommentarer: