tisdag 8 november 2016

Nytt i hyllan: Oktober

Jamen tänka sig att det hittade hem ett gäng böcker till mig även den här månaden :) De flesta var otroligt välkomna och några har jag redan läst, andra kändes spännande och Olssons bok tycker jag det var fantastiskt att jag hittade eftersom den utspelar sig kring mina hemmatrakter. Fast jag har sagt att jag får läsa ut Fogelströms stadsserie innan jag börjar på den. Jag är även nyfiken på Macintoshs bok, den som verkar så bra och framförallt är så fin, men jag vet inte alls hur jag kommer uppleva den, kanske är den för gastkramande för mig... Nåväl, här är månadens nya bokhög:


alvernas liv av Muriel Barbery
The wilderness av Samantha Hayden
Lev livet fullt ut av Eckhart Tolle
Andarnas hus av Isabel Allende
Ödets dotter av Isabel Allende
Jag lät dig gå av Clare Macintosh
Sågverksungen av Vibeke Olsson
Den okända historien av Monica Ali
Vatten och is, is och vatten av Majgull Axelsson
I ett annat ljus av Alice Hoffman
Den tionde gåvan av Jane Johnson

4 kommentarer:

  1. Alvernas liv och Den okända historien har jag läst och jag tyckte mycket om båda två. :)
    Hoppas att det går bra för dig med NaNoWriMo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra, jag ser fram emot dem :)
      Åh tack så mycket! Jag håller mig i fas men det var traggligare än jag trodde, men det ska nog gå bra tillslut :)

      Radera
  2. Jag lät dig gå är grymt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jag väldans nyfiken på :)

      Radera