torsdag 3 november 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 44

Såhär formulerar Carola på Barnboksbloggen veckans fråga:

Jag är nyfiken på att se hur ni gör för att markera vart ni är i en bok. Så den enkla frågan är: viker du hundöron eller använder du bokmärke? Gärna bildinlägg denna vecka – jag vill se massor av fina bokmärken eller andra smarta lösningar.





Jag skulle aldrig vika sidorna för att markera vart jag är. Det är ju bara att ta en lös pappersbit eller något i nödfall, men oftast använder jag bara sådana där pocketshop bokmärken som varit med i flera år. Ett par är väldigt skrynkliga. Men ibland är jag noga och använder de två bokmärkena som jag fick av Joelinda på Boktanken, dom tycker jag är fina med en bild och ett citat. Och sedan har jag det finaste bokmärket som är blommig med en liten tofs på. Men allra helst skulle jag vilja ha en kombination, ett hårt bokmärke med någon fin bild eller text på och ett snöre med tofs på änden. Men dessa duger gott.


6 kommentarer:

  1. Den där tofsen skulle verkligen locka min son till att vilja dra ut bokmärket ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja här får man hålla böckerna för sig själv, jag får se upp för katten :D

      Radera
  2. Finns så många fina bokmärken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Nu har jag blivit sugen att skaffa några för de verkar kul att kunna variera lite :)

      Radera
  3. Jag försöker bli bättre på att använda lite fina roliga bokmärken själv då det är mysigt. Men ofta blir det att jag använde kvitton och annat. Sen glömmer jag ofta mina fina bokmärken i böcker och bäst vad det är har de följt med boken tillbaka till bibblan eller så ^^;;

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir det lite extra :) Men oj haha vad jobbigt att råka skicka iväg dem sådär, kanske kan den glädja någon annan då :)

      Radera