onsdag 14 december 2016

Bokbloggsbrev #5


Kära bokblogg!

Du kanske har märkt att läsandet och även bloggandet inte har flutit på som det brukar. Jag vet inte om det är något som blev efter nanowrimo eller om det bara är höstmörkret som gör mig lite seg. Något annat som bidragit är att jag har grämt mig lite över att jag haft en läshög framför mig som jag måste läsa denna månad, just nu innan året är slut. Inte så lockande att behöva ta alla uppskjutar-böcker på en gång. Samtidigt är det ju löjligt för ingen tvingar mig, så varför allt bestyr kan man ju fråga sig.

Sedan visade det sig att ganska så mycket var onödigt. Vem har sagt att inte de böckerna kan bjuda på bra läsning? Den tjocka tegelstenen som väntat så länge var givande, intressant och till och med rolig stundtals. Den andra boken som jag skjutit upp och aldrig trott att jag skulle börja på tog mig med storm. En annan var så vacker och tankeväckande.

Så jag läser mig igenom den högen och hoppas att den fortsätter att överraska mig som den hittills gjort. Bokbloggandet kan helt enkelt lura in en i mindre uppskattade stunder om det skulle råka bli fel. Jag får trösta mig med att jag snart får välja och vraka bland vilka böcker som helst.

Varma hälsningar
Fanny

PS. Jag missade visst att visa upp en bok som jag införskaffade förra månaden. Jag vet inte hur det gick till men ännu en bok till Nytt i hyllan skulle vara Mayas Dagbok av Isabel Allende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar