lördag 3 december 2016

Jag lät dig gå av Clare Mackintosh

Titel: Jag lät dig gå
Författare: Clare Mackintosh
Serie: -
Genre: Spänning, Deckare
Språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: I let you go
Översättare: Mia Gahne
Förlag: Lind&Co
ISBN: 978-91-7461-481-7
Utgivningsår: 2016 (2014)
Format: Inbunden

Första meningen: Vinden får de våta hårslingorna att fastna i hennes ansikte och hon kisar för att slippa regnstänkt i ögonen.



Handling: Det börjar med en oerhört tragisk olycka. En liten pojke släpper taget om sin mammas hand och springer. Allt händer så snabbt.
   På en sekund har Jenna Greys liv ställts på ända. Hon kan inte stanna i hemstaden Bristol, hennes tillvaro är ödelagd - det enda hon vill är att börja om någon annanstans. Hon flyr till en liten by i Wales och försöker desperat att glömma. Men den fasansfulla novemberkvällen jagar henne i drömmarna. Är det alls möjligt att lämna ett liv och börja ett annat? Och om hennes förflutna kommer ikapp blir konsekvenserna förödande...

Min kommentar: Herregud vad den här boken var bra! Jag gillade liksom varenda sida i den, det var så fängslande och jag hade svårt att slita mig. Från början till slut var det en helt underbar läsupplevelse.

Jag var väldigt nyfiken på den här boken innan dels för att den såg så himla fin ut och dels för att jag hade läste många goda omdömen om den. Sedan pratade alla om en viss twist, en enorm sådan, så det skulle jag minsann vara uppmärksam på när jag läste. Försöka förutspå den, eller nått. Men, jag blev ändå helt chockad och satt bara och gapade när den kom. Då fick jag stanna upp och fundera innan jag åter kunde fortsätta läsa. Då växlade spänningen upp ännu mer, men jag tyckte ju att den var toppen innan det också.

För den är så fint skrivet, det var behagligt att läsa. Jag som inte så ofta läser om polisutredningar tyckte det var intressant och trovärdigt och sedan att följa de olika karaktärerna i sina kapitel, det kändes så levande. Upplägget är toppen och det gick som sagt inte att sluta läsa. Jag tyckte helt enkelt att allt med boken satt som en smäck.

Mitt betyg:

6 kommentarer:

  1. Kul att du tyckte så bra om den! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja jag är glad att jag ändå vågade mig på denna spänningsbok :)

      Radera
  2. Vad kul att den var så bra :) Jag hade planer på att läsa den tidigare men sen har jag liksom glömt den lite. Men bra att du påminde mig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men glöm inte bort den, den var helt underbar att läsa, man sitter som fast :)

      Radera