onsdag 21 december 2016

Lite bokligt pyssel

När det var lite mindre läsning för mig än vanligt ägnade jag mig lite åt att rita. Jag fick ett väldigt sug att pyssla, såklart skulle det vara bokrelaterat :) Först ville jag önska mig eller köpa några fina bokmärken men så kom jag på att man kan ju tusan göra egna. Jag tycker det nästan är pinsamt hur vi glömmer bort papper och penna, att använda våra egna händer för att skapa något. Det behöver inte bli perfekt, för det får mig alltid att aldrig komma igång. Just dessa bokmärken som jag nu gjort till mig själv gjorde jag i ett enda nafs. 


Jag har ännu inte plastat in den här men det ska göras. Jag ville börja med något enkelt, bara en massa cirklar. motivet är också avritat. Men det var roligt att göra.


Sedan halkade jag in på lite mer avancerade ritningar ;) En tiger, den var så söt tyckte jag. Och sedan ritade jag även min egen hund, haha. Har tänkt att jag ska göra katten också, annars blir det ju orättvist :) Och ja jag måste ju ta och göra ett lejon också, nu gjorde jag mest det som jag fann enklast.


Sedan ville jag skriva små bokliga citat. Det är lite suddigt, men detta är ett och samma bokmärke, fram och baksidan, inte för att jag vet när man tittar på baksidan. Först står det "We lose ourselves in books, we find ourselves in there too" och sedan "A book is a magical thing that lets you travel to far-away places without ever leaving your chair".

Det var enkelt och roligt var det att göra dessa, det blir säkert mer pyssel framöver :)

8 kommentarer:

  1. Jag är också en sån som gillar pyssel! Avkopplande sysselsättning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var både roligt och avkopplande att göra det, skönt att göra något med händerna :)

      Radera
  2. Så fina!!!! Egentligen borde man göra ett bokmärke att skicka med varje gång man ger bort en bok. Vore skoj! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi tack :) Ja det var en fin idé, blir lite personligt :)

      Radera
  3. Åh de vart superfina! Vad inspirerad jag blir av att se dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack så mycket! Kul att du blir sugen att pyssla lite, det var en lagom aktivitet och roligt att göra :)

      Radera