lördag 31 december 2016

Mina 10 bästa böcker från 2016

Idag är det sista dagen på året och jag tänkte lista de 10 bästa böckerna som jag läste under 2016.

Det var faktiskt ganska så enkelt att plocka fram dessa, de är ändå mina egna små guldkorn som jag älskade när jag läste. Alla kom till mig utspritt under året så det var bra, och nu listar jag dem utan inbördes ordning, för jag gillade varenda en massor :) Det fanns såklart en del andra böcker som jag också gillade mycket när jag läste, men alla kan ju inte få plats. 

I och med detta så vill jag också önska er alla ett gott nytt boklig år!





8 kommentarer:

  1. Gott nytt år och tack för tipsen, ska kolla upp dem närmare sedan.

    SvaraRadera
  2. Härlig boksamling! Gott nytt år! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir ju glad av att se dem ^^ Gott nytt år till dig! :)

      Radera
  3. Stor magi, Själarnas resa och Min mormors hälsar och säger förlåt läste jag också förra året! De två sistnämnda hamnar också på min topplista!
    Tyvärr hade jag lite för stora förväntningar på Stor magi, så jag blev lite besviken, men den hade verkligen sina poänger! Mycket av det som hon skrev kände jag igen från hennes ted-talks också.
    De andra böckerna verkar intressanta!
    Gott Nytt Bokligt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att du också läste dom och gillade! Tycker det ibland kan kännas märkligt när andra också uppskattar böcker som Själarnas resa, sånt brukar jag hålla för mig själv men bli såklart glad att också andra gillar sånt. Den var verkligen intressant!
      Jag lyckades faktiskt nollställa mig inför Stor magi. Jag såg också hennes tal och en del andra intervjuer, väldigt inspirerande. Men jag gillar hennes tankesätt så mycket och det hjälper verkligen, så jag tycker mycket om boken :)
      Gott nytt år till dig! :)

      Radera
  4. Många fina titlar här, jag kan skriva under på flera av dom såsom Vild, In i skogen, Min mormor hälsar och säger förlåt och Jag lät dig gå. God fortsättning till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du också gillat så många av dem! :) God fortsättning till dig med!

      Radera