fredag 9 december 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 49

Carola på Barnboksbloggen som håller i detta formulerar veckans fråga så här:

Hur viktiga är bilderna när du bloggar och när du läser bloggar? Vad föredrar du när du läser bokrecensioner, förlagets officiella bild på bokomslaget eller personligt tagna bilder på boken ifråga? Har du något annat att tipsa om eller diskutera kring när det gäller bilder på bokbloggar?



Det är klart att en bild gör det lite roligare och lättsammare än bara en text, men just vad gäller bokbloggar så är bilden inte så jätteviktig egentligen. Eftersom man nu bara kan ta en googlad bild på omslaget. Det där är boken, punkt slut. Jag tycker inte det gör något, det är inget jag tänker så mycket på. Texten är det som man vill åt. Men det är klart, någon bild åtminstone är som sagt skönt att se.

Jag brukar ta egna bilder på böckerna som jag bloggar om. Det har blivit så och något jag fortsätter med just för att jag tycker det ger en liten personlig vink, att jag verkligen har hållit boken i handen och läst den (eller för andra bokliga inlägg). Ibland kanske för att förstärka något som har med boken att göra. Det är inte alltid de blir superbra och består av så mycket annat än böckerna men jag tycker det är roligt.

6 kommentarer:

  1. Jag brukar använda förlagens bilder, jag är så dålig på att fotografera själv :)

    SvaraRadera
  2. Egna bilder bli ju helt klart lite mer personligt :) men det är som sagt inte det viktiga :)

    SvaraRadera
  3. använder alltid bara mina egna bilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en rolig del av bloggandet det också :)

      Radera