söndag 5 februari 2017

Bokbloggsjerka 3-6 februari

Frågan som Annika ställer den här veckan låter så här:

Finns det några författare som du har ”tappat bort” under din läsarbana?

Nja, skulle jag nog säga. Jag har inte bokbloggat så länge, sedan augusti 2015 och jag räknar därifrån när jag menar att jag inte riktigt har tappat någon. Visst finns det författare som jag läste då som jag tänkt att jag ska läsa mer av men att det ännu inte blivit av. Men för det har jag inte tappat bort dem. De finns i bakhuvudet när det hela tiden finns andra författare som jag i stället känner för att läsa. Som t.ex Fogelströms Stadsserie, som jag tänkt att jag ska fortsätta på, snart.

Sedan kan det förstås vara så att nästa bok som jag läser av en författare inte längre känns lika bra från mitt håll och då tappar jag den på det sättet. Som t.ex von Zweigbergk som först var helt magisk och sedan fullständigt magplask i min läsupplevelse.

Jag försöker läsa lite hit och dit med de böcker som jag känner för och innan jag kommer tillbaka till samma författare igen kan det ha gått ett tag, men för det är den inte bortglömd, eller borttappad.

12 kommentarer:

  1. Ja, det brukar ju inte vara så att man läser alla böcker av en författare på raken. Inte för min del i alla fall för trots att det är en författare man gillar behövs variationen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så är det, med tiden kanske det tar ännu längre tid att gå "varvet runt" :)

      Radera
  2. Så kan det ju vara, att en författares olika böcker inte passar en. Jag har nog också några sådan författare där jag gillat första boken men inte andra. Och på så sätt "tappat" bort dom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att behöva bli besviken på det sättet :)

      Radera
  3. När jag var tonåring tog jag alla böcker av en och samma författare från hyllan i biblioteket ... som av bara farten, det betydde inte ens att den första jag läste var jättebra! Den tiden har man inte längre!

    SvaraRadera
  4. Det kommer ju så många nya böcker man vill läsa också, så det kan vara svårt att hinna med sina gamla favoriter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur, bara för det så har man inte tappat bort de tidigare :)

      Radera
  5. När jag lånade böcker på biblioteket så lånade jag massa olika och var helt obrydd om vem som skrev vad. Men det var på den tiden man gick skola och hade mer tid till attläsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt att det kunde vara så :)

      Radera
  6. Jag känner nog att jag har tappat bort några gamla favoriter, därmed inte sagt att de är bortglömda. Det är ju inte riktigt samma sak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag tycker inte heller att det är samma sak. Det finns så många som fått vänta så länge fast man haft dem i bakhuvudet hela tiden nästan :)

      Radera