tisdag 28 februari 2017

Månadens hyllvärmare för mars


De senaste månaderna har jag varit lite sent ute med att meddela den här lilla uppdraget som jag har för mig själv. Att jag varje månad ska läsa någon bok som fått stått och vänta på tok för länge i hyllan. Men den här gången är jag i tid! Kan ni klura ut vad det kan bero på? Jo det att boken som jag ska läsa den här månaden är väldigt tjock. Kanske kommer jag behöva ha hela månaden på mig, vem vet...

Boken heter Mammutjägarna och är skriven av Jean M. Auel. En riktig tegelsten på 841 sidor. Och en riktigt hyllvärmare, både för mig och när vi talar om hur "gammal" den är så är det också en riktig hyllvärmare. Det är nummer 3 i serien om stenåldersflickan Ayla. Det var över ett år sedan jag läste tvåan, så det är på tiden att jag fortsätter med den maffiga serien. Jag är ju ändå lite nyfiken på hur det ska gå för henne...


4 kommentarer:

  1. Den där tyckte jag var bra, den bästa i serien förutom första delen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra! Nu känns det än mer hoppfullt :)

      Radera
  2. Det är 15 år sedan jag läste första och andra delen i den där serien, har resten men vet inte alls när jag kommer ta tag i dessa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätt att de skjuts undan. Jag är ju en aning sen med dem :P

      Radera