onsdag 8 februari 2017

Nytt i hyllan: Januari

Den här månaden gick både bra och dåligt, kan jag säga. Om jag nu ska se det utifrån min planerade återhållsamhet vid införskaffandet. Jag berättar vad som hände allteftersom böckerna presenteras.

Först besökte jag en second hand butik några gånger, men av alla spaningar så blev det bara fyra stycken sammanlagt som fick följa med hem. Det tyckte jag var ganska bra gjort.


Från galler till glädje av Karin Volo
Den trägne odlaren av John le Carré
Handen på hjärtat av Hilary Boyd
Arvet efter dig av Jojo Moyes

Sedan tillkom ett spännande recensionsexemplar. Vem lockas inte av denna bok?


Ordbrodösen av Anna Arvidsson

Men så, sista dagen innan månaden skulle slå om till nästa blev jag erbjuden att mig att plocka vilka böcker som helt i två fulla hyllor. Ojdå! Så självklart blev det ett gäng på det sättet. Samtidigt märkte jag att det hänt en del för jag kan lova att jag hade tagit det dubbla om det var för ett år sedan, alltid något :)


Stolthet och fördom av Jane Austen
Stalker av Lars Kepler
Sandmannen av Lars Kepler
Eldvittnet av Lars Kepler
Porträtt i sepia av Isabel Allende
Skraplotter av Kerstin Ekman
Sista rompan av Kerstin Ekman
En sannolik historia av Karin Alvtegen
Främlingen på Wildfell hall av Anne Brontë

6 kommentarer:

  1. Keplers böcker är väldigt spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen bladvändare. Har skjutit upp så länge att läsa dem att jag får ta tag i nummer tre snart :)

      Radera
  2. Kerstin Ekmans böcker läser jag just nu (men du har del två och tre, inte del ett ser jag?). Keplers böcker gillade jag även om de är sjukt osannolika och löjliga egentligen. Stolthet och fördom är ju ett måste! Och Ordbrodösen - är jag den enda i hela bokbloggarvärlden som inte läst den? Jisses, vilken skjuts den boken har fått!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du fick mig nyfiken på henne så nu hoppas jag att jag gillar det :) Jo men nu hittade jag faktiskt häromdagen nr 1 på den lokala loppisen, så serien är fullbordad och jag kan börja :)

      Radera
  3. Åh härliga inköp! :D Mysigt! Hoppas allt är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller ja de flesta smet bara in till mig ;) Tack det är bra :)

      Radera