tisdag 7 mars 2017

Bokbloggsbrev #7


Kära bokblogg!

Jag har vikit av lite från mitt vanliga bokbeteende. Inte för att det är något fel med det jag har gjort, snarare tvärtom. Men det är ovant för mig. Jag har nämligen lånat lite böcker från biblioteket!

Det blir alltså några böcker som får petas in i min läsplanering den här månaden. Hoppas jag hinner med alla ändå. De böcker som fick följa med hem var två receptböcker som jag tänkte prova och med dem kan jag likväl skriva lite om på samma sätt som romaner och faktaböcker. Böckerna är Friendly Food av Hanna Göransson och Hälsokick av Marita Karlson.

Sedan lånade jag också två romaner som jag verkligen velat läsa men som jag ännu inte hittat på alla mina second hand rundor. Jag kommer alltså skaffa hem dem på riktigt när jag väl hittar dem. Nu kunde jag bara inte hålla mig längre. Vet du lilla bokblogg, jag är så van att vara på jakt efter böcker att jag blev lika glad och förvånad i biblioteket som bland loppisar när jag såg boken som jag sökte framför mig. Lite knepigt va? Jag måste ju trots allt lämna tillbaka dem snart... Hursomhelst, de romanerna som jag tänker läsa inom kort är En nästan sann historia av Mattias Edvardsson och Liv efter liv av Kate Atkinson.

Du förstår inte hur nyfiken jag är på dem alla! Det kanske rent av blev ett bra sidospår det här.

Varma hälsningar
Fanny

2 kommentarer:

  1. En nästan sann historia är så bra!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört så mycket gott om den och jag är så nyfiken så jag kunde bara inte hålla mig längre :) Hoppas verkligen att jag gillar den.

      Radera