tisdag 14 mars 2017

En bokutmaning för mig själv

Det har hänt lite saker omkring mig den senaste tiden, eller framförallt inom mig. Det har i varje fall lett fram till att jag nu beslutat mig för att införa ett köpstopp av böcker fram till det att vi flyttar. Det kommer vi att göra när den här terminen är slut. Egentligen är det inte så lång tid, inte ens tre månader, men det får räcka till att börja med. Min sambo tror verkligen inte att jag kommer att klara det, så snälla säg att ni tror på mig ;)

Alltså inga nya böcker får smyga in i lägenheten (nya och nya, jag plockar ju alltid på mig begagnade, men de tar plats de med). Jag blir så stressad över alla böcker som jag aldrig hinner med, fast jag verkligen vill läsa alla. Angående rec.ex har jag tänkt att om jag blir supernyfiken så får det väl gå, men annars inte.

Eftersom det blivit några under de två veckor som mars varit så tänker jag visa i morgon vilka det var, men annars ska det vara uppehåll med dessa inlägg fram till sommaren. Jag känner mig faktiskt taggad nu när jag spikar det här!

10 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för dig! Duktigt att bara bestämma sig tycker jag. Jag borde också ha köpstopp, eftersom det har urartat totalt hittills i år (framför allt på bokrean...), men jag vet inte om jag vill. :) Det borde lugna sig snart och så har jag tänkt rensa ut lite böcker framöver. Det får räcka så den här gången. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Gabriella! Jag är väldigt motiverad så då tror jag det finns en chans åtminstone, annars är det svårt att få det att hålla skulle jag tro :)

      Radera
  2. Jag hade inte tänkt köpa några nya böcker under 2017 förutom i väldigt enstaka fall. Sen hände bokrean. Tydligen var det ett enstaka fall som genererade i 9 nya böcker :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Reor och second hand är farliga aktiviteter :)

      Radera
  3. Det låter klokt. Jag har köpt alldeles för många böcker i år och läser inte heller i samma takt. Dessutom prioriterar jag att läsa biblioteksböcker som ju måste lämnas tillbaka. Inte smart alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så svårt att hålla jämn takt men nu kände jag att jag bara måste sätta stopp. Har precis lånat mina två första biblioteksböcker för att läsa men känner redan att också den möjligheten kommer att göra det än svårare att hinna med alla jag nu har. Så mycket böcker :)

      Radera
  4. Jag tror på dig!! Jag ska nog skicka iväg en sista beställning sen blir det inga fler nya hit heller ;) Kanske något rec.ex men även de kommer jag dra ner på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack Anna! :) Hejja dig också :)

      Radera