måndag 6 mars 2017

Ondskans schaman av Michelle Paver


Handling
Torak svär att hämnas när en av hans närmsta vänner blir dödad. När han var fredlös blev Torak jagad av alla - nu är det han som är jägaren. Jakten på mördaren tar honom och Renn till Djupa Skogen, en okänd och vild trakt där faror lurar överallt. En Själ-Slukare har tagit över klanerna med list och lögner. Torak och Renn möter eld, krig och överväldigande ondska... Hur ska de lyckas undkomma alla fasansfulla hot och samtidigt rädda Djupa Skogens klaner?

Kommentar
Nu har jag kommit långt i den här serien om Torak och hans vänner och det märks både för att jag älskar att hänga med dem men också för att de nu börjar utvecklas en del. Jag kan både tycka att det inte händer så mycket, men samtidigt så gör det också det. Det är ju fartfyllt mest hela tiden. Det finns alltid något som vill hålla mig kvar och läsa vidare. Det hände en hel del i boken som jag bara vill skrika ut någonting om, men eftersom jag inte vill spoila så låter jag bli.

Böckerna är fantastiskt välskrivna och spännande. Jag tycker också att de är väldigt intressanta med tanke på den tid som de utspelar sig vid, för 6000 år sedan.

Ondskans schaman var en sådan bok som jag njöt av att läsa, mycket för att jag verkligen gillar den här serien. Nästa bok som jag plockar upp kommer bli lite vemodigt, eftersom det är den sista, men också spännande såklart.

Slutsats och betyg
Jag älskar verkligen att hänga med karaktärerna i deras fartfyllda värld så boken får tveklöst fullpott från mig.

Oath Breaker - Cronicles of anicent darkness | Han som föddes att möta mörkret #5
311 sidor | Kartonnage | Ungdom 9-12 år | Semic förlag | 2009 (2008) | 978-91-552-3264-1

2 kommentarer:

  1. Mycket fin uppdatering på bloggen! Gillar det skarpt =) Bra sätt att skriva recensionerna på med, jag gillar infon längst ned tex som är bra att ha om man själv vill leta rätt på boken. Och så skriver du bra med =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack så jättemycket för de fina orden! Jag tycker också det blev en bra ompyssling :)

      Radera