torsdag 6 april 2017

En bokbloggares hemliga liv

Jag har inte varit så flitig med listor här på bloggen, så när Monika gjorde den här listan och taggade den som mot förmodan ännu inte har gjort den att göra det, så kände jag mig både träffad och manad. Här är frågorna:

1. Hur länge har du bloggat?
Jag startade bloggen i slutet av augusti 2015.

2. Tror du att du kommer sluta blogga om böcker i framtiden?
Det tror jag inte, men man kan ju aldrig veta. Det känns ungefär som att när jag väl fick kännedom om bokbloggar och själv började så är jag fast, på ett bra sätt såklart :)

3. Vad är det bästa med att vara en bokbloggare?
Att det är som en egen liten community där alla är så snälla och uppmuntrande. Att jag bara fick hoppa in i den, så glad för det. Och all överväldigande bokkärlek förstås, få ha en liten plats där allt kan samlas.

4. Vad är det värsta med att vara en bokbloggare?
Det skulle nog vara den här pressen som jag sätter på mig själv när jag går för lång mitt i grubblande. Jag ska sluta tänka så mycket strunt och bara gör det på mitt sätt.

5. Har du svårt att skriva rubriker till dina inlägg?
Inte direkt, det är ju oftast bara boktiteln och dess författare... ibland funderar jag dock på om jag inte skulle ta och ändra lite på det. För jag kan tycka det är roligt med finurliga rubriker av olika slag. Men jag tror jag håller mig mer safe ett tag till.


6. Finns det någon bokbloggare som du beundrar?
Jag ser upp till så många och kan inspireras av alla på olika sätt :)

7. Vilken bokbloggare skulle du vilja ha som gästbloggare på din blogg?
Det skulle vara lite märkligt att ha en annan bokbloggare i min blogg, haha. Vet inte riktigt vad det skulle bestå av i så fall.

8. Hur ser din rutin ut när du bloggar? T ex vilken tid, klädsel, dryck m.m.
Jag har nog inte någon direkt rutin. Men jag gillar att dricka en kopp varmt under tiden och åtminstone se till att jag är någorlunda pigg, eller i varje fall med på noterna. Jag försöker också att kompaktera bloggandet och bloggläsandet, även om jag kikar runt lite då och då också. Ibland får jag en dålig vana att kika runt och tänka att jag ska komma tillbaka senare och kommentera men glömmer av det, dumt av mig. Men vid jerkan t.ex kan jag inte gå in och svara lite under tiden, då vill jag gärna vänta och göra allt i ett svep. Och ibland händer det också att jag skriver recensionen precis innan den ska upp... jag kan ha en del dåliga vanor, haha.

9. Har du svårt för att skriva recensioner?
Ja verkligen, ibland grubblar jag som sagt en del och spinner iväg och tänker på så mycket runtomkring. Det är dock inte alltid svårt, ibland går det som en dans. Det är åtminstone nyttigt och lärorikt för mig och för det allra mesta alltid väldigt roligt.

10. Vad tycker du om bokbloggarvärlden?
Helt fantastisk värld att få vara med i. Väldigt givande, intressant och med så snälla personer. Inspirerande också!

11. Vilka taggar du för den här taggen?
Jag får säga detsamma att den som ännu inte gjort den här får gärna göra det.

10 kommentarer:

  1. gästbloggare har jag inte direkt funderat på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det skulle vara knepigt i det här formatet :)

      Radera
  2. Jag har funderat på det där med rubriker och tycker att de finurliga är ju kul, men hur ska man veta vad inlägget handlar om... Jag undrar ju lite hur många bra inlägg jag har missat om böcker jag vill läsa bara för att rubriken varit något kul i stället för informativ :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur, det blir ju ett problem om man väljer att ha lite roligare rubriker :)

      Radera
  3. Bokbloggarvärlden är verkligen fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen roligt att få vara med :)

      Radera
  4. Rolig tag och rolig tätt läsa dina svar :) Jag håller med dig. Bokbloggvärlden är så mysig :)

    SvaraRadera
  5. Vilken kul lista! Jag hakar på och lägger upp lite om mitt hemliga bokbloggarliv imorgon :)

    SvaraRadera