onsdag 5 april 2017

Som en liten bokbox


Mina bokhyllor har krympt. Men det spelar ingen roll, Sonja ska ändå lägga beslag på mitt bibliotek, oavsett hur stort eller litet det är ;) Kanske är det mer lämpligt för henne nu... (Hon har försökt att tränga sig in ovanför Backmans böcker, men lyckas aldrig så hon får backa ut igen, haha.)

Så här ser min bokutställning ut just nu i varje fall (jag har i och för sig fler böcker i min ägo på annan ort också, plus att jag inte ska ljuga om att några också gömmer sig på andra platser i lägenheten). Men i den här bokboxen finns några lästa böcker som jag älskade, men för det mesta är det böcker som jag måste beta av för att se om de är värda att behållas. Nu när det inte är lika många känns det mer översiktligt och hanterbart. Väldigt skönt måste jag säga.

Tanken är ju dock att jag ska bygga ihop ett hyllsystem av något slag med äppellådor. Men jag förstår inte varför det ska vara så himla svårt att få tag på dem. Jag låg typ sömnlös för att jag var så exalterad över min idé och laddade inför att dagen efter komma hem med massor av lådor och börja snickra. Men icke. De säljs till hösten. Suck. Det var ren tur att jag åtminstone fick hem dessa två. Sedan ska jag också slipa dem lite och måla på med lite oljebets.

Jag får helt enkelt ha lite tålamod så blir det nog bra tillslut :)

8 kommentarer:

  1. Ser väldigt mysigt ut med böcker, katt ich lådor! :)
    Trälådor av äppeltyp (fint uttryck va?!) finns ibland på Claes Ohlsson och Ikea. Och ÖoB har haft en större variant emellanåt. Och jag tror att jag har köpt någon på Ica Maxi. Jag har också planer på att bygga en bokhylla av lådor men det går väääldigt sakta med de planerna. Hoppas att det går bättre för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah tack för tips. Men jag tyckte inte att IKEA hade så fina som jag tänkte mig, de var för plastiga och för små. Tyckte först att de inte fanns några på de andra men jag kan ha missat att söka på just trälådor :P Jag får ta och kolla in dem om jag hittar dem i butiken och se hur de känns :)
      Vad kul, jag tror det blir jättefint! :) när det väl blir klart, hehe.

      Radera
  2. Tror jag såg några på Lagerhaus kika där

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollade in deras men de ser inte alls ut så som jag vill att de ska göra.

      Radera
  3. Åh vilken cool idé! Det ser så fint ut! :D Synd att du måste vänta till hösten på fler lådor bra... :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Hoppas det blir bra tillslut, nu är det så väldans trångt ;)
      Jag har faktiskt hittat ett litet kryphål för att få tag i dem tidigare, tack och lov :)

      Radera