fredag 2 juni 2017

Bokbloggsjerka: 2-5 juni

Nu när värmen kommer krypandes undrar Annika hur ser det ut hemma hos er, vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänge med er när ni åker bort, etc.)?

Det jag vet är att jag kommer läsa Rätt ur jorden av Bella Linde i sommar, inte bara läsa utan studera mycket noga, så att jag kan odla en massa nästa år vid vårt hus som vi nu flyttar in i :) Men det är inte så värst skojigt bokmässigt.

Jag har haft tankar på att läsa om några favoritböcker i sommar. Ett tag tänkte jag att hela augusti som jag gillar så mycket ska ägnas åt det. Men jag är inte lika säker längre. Jag ska nog bara sprida ut det över hela sommaren och njuta av "gamla" godingar på det sättet.

Annars har jag inte kommit så mycket längre med mina bokplaner i sommar (förutom att fixa ihop nya hyllor (och lite annat inflyttningspyssel)). Det finns ju en del böcker ändå som väntar och flyttas runt i min tbr-hög, ingen idé att nämna någon specifik känner jag.

18 kommentarer:

  1. omläsning är underskattat känner jag. tror att det blir en del sådant för mig i sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det kan bli en bra upplevelse :)

      Radera
  2. Nya hyllor? Är det bokhyllor? 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det förstås, vad annars ;) Men jag sa visste det av bara farten, aktuellt just nu är mitt system med äppellådor, till böckerna.

      Radera
  3. Omläsning tycker jag aldrig jag hinner med, men har varit inne lite på samma bana faktiskt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner att jag nog vill prioritera in det som lika härlig läsning som nya böcker att läsa de jag älskade :)

      Radera
  4. Numera läser jag väldigt sällan om böcker, känner att jag inte riktigt har tid till det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det kan bli en härlig upplevelse nu när jag tar mig an det :)

      Radera
  5. Jag har inte läst om någon bok sedan jag var tolv eller tretton. Är inte helt säker på om jag någonsin kommer att göra det mer :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojdå men då vet du det :) Kan ju inte passa alla, vet för den delen inte om det passar mig heller.. men hoppas!

      Radera
  6. Omläsning har jag gjort av några böcker senaste åren och det har varit givande. :)

    SvaraRadera
  7. Börjat uppskatta omläsning faktiskt. Nu senast var det Orwells Djurfarmen. Så väldigt bra. Fortfarande. :)

    SvaraRadera
  8. Läser nästan aldrig om böcker, vilket jag borde göra oftare. Tror att man kan hitta lite nya saker och nya vinklingar när man läser för andra gången.

    SvaraRadera
  9. Läste ofta om böcker förr men har helt kommit av mig där. Kan kanske bero på att jag förr läste fler böcker som var värda en omläsning.

    SvaraRadera
  10. Det är inte ofta jag läser om böcker men ibland så blir det av och av lite olika skäl. Jag skulle vilja göra det lite mer än vad jag gör.

    SvaraRadera