söndag 2 juli 2017

Böckerna lämnar mig inte

Nu var det länge sedan jag var inne här och bloggade. Pausen jag tog blev längre än jag trodde!

Men det var lika bra. Först var det skönt när det ändå var rörigt, med flytten och allt. Det tar tid att landa. Mycket nytt och ovant. Vi har väl gjort det vanliga misstaget att börja fixa lite överallt och så blir ingenting klart. Men jodå, det ska det bli. Mycket har redan hänt.

Jag har inte heller haft så mycket internet. Det var inga problem den första tiden, men sedan efter ett par veckor så blev det plötsligt jobbigt. Men så när jag väl satte mig ner och klickade in i den oändliga världen blev jag alldeles stilla. Jag ställde mig frågan vad man egentligen gör på internet...

Nu till det som väntar med bokbloggandet. Jag trodde jag skulle skriva några recensioner under den här tiden men det har jag inte gjort. Bara de allra senaste dagarna. Böckerna jag läst ligger ändå färskt i upplevelseminnet. För jag har läst på en hel del mellan trädgårdsarbetet, flyttkartongerna och lokaliserandet av det nya. Innan jag drar iväg om allt möjligt om alla böcker (det är så mycket böcker i mitt liv) kan jag meddela att det först blir tre recensionsexemplar att visa. Sedan får de andra recensionerna ta vid. Jag har väl en del annat prat att hinna ikapp med också. Och det här nytt i hyllan-inlägget. Bokhögar! Nej nu får jag sluta och låta inläggen ta vid någon gång. Kul att vara tillbaka! :) Och jag inväntar en ny dator också! Det underlättar när… (nej sluta nu någon gång!)

8 kommentarer:

  1. internet klarar jag mej inte utan, betalar räkningar, beställer böcker på biblioteket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kunnat använda internet men högst begränsat och inte minst ganska så noll lust i och med annat jox :)

      Radera
  2. Kul att du är tillbaka :D

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Så kul att höra att du också känner så :)

      Radera