torsdag 13 juli 2017

Bokutmaning: 3 x 3

Jag tror att jag var så emot att jag inte mot något skulle hoppa på en bokutmaning när dessa trillade fram vid årsskiftet. Inte något "stressigt" med böcker. Men nu kände jag mig väldigt sugen på det som Ugglan & boken startat.

Det heter 3 x 3 och går ut på att välja 3 stycken teman med 3 böcker i vardera att läsa. Enkelt och flexibelt om man så vill.

Jag tog en titt bland mina återstående tbr-böcker och knåpade ihop dessa. Meningen är att jag ändå ska ha läst ut alla (hosthost) innan årsskiftet, men det brukar ju alltid hända en del så det är lika bra att placera in några i en utmaning så att de verkligen blir lästa.

Tema 1: 3 böcker av författaren Janet Frame

Doftande trädgårdar för de blinda
Vid alfabetets gräns
Ugglor gråter

Tema 2: 3 böcker som innehar böcker

Läsarna I Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald
Kajas resa en roman om ett brott av Carin Hjulström
1Q84 (#1) av Haruki Murakami

Tema 3: 3 böcker med mattitel

En doft av apelsin av Joanne Harris
En fransk curry av Richard C. Morais
Den blinde mannens trädgård av Nadeem Aslam
(kanske lite långsökt men maten kommer ju från trädgården också)

2 kommentarer:

  1. En doft av apelsiner är bra! Eller ja, alla Joanne Harris böcker som jag läst har varit bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, jag som dragit ut på den! :)
      Blir tokig av att jag inte hittar eller ser till att låna Choklad av henne, för jag har ju tvåan men den kan jag ju inte läsa :P

      Radera