måndag 24 juli 2017

Booktube-A-Thon 24-30 juli: TBR

För någon månad sen kände jag mig inte så sugen på att delta i läsmaraton, men nu när jag har kommit tillbaka till lite mer läsning och framförallt nästan överväldigas av alla böcker som jag vill läsa, så har suget kommit tillbaka. Det blir ett bra sätt att delta i dessa arrangemang för att få lite extra motivation så att man får fler böcker lästa.

Booktube-A-Thon är ett läsmaraton som utgår ifrån Booktube, men det är nog fritt för alla som vill att delta ändå! Det hela börjar idag den 24:e och pågår till den 30:e.

Utifrån läsutmaningarna som finns har jag valt dessa böcker för veckan:


Läs en bok med en person på framsidan:
Sista sommaren (med dig) av Ann Brashares
Läs en bok som är populär:
Hundra omistliga ting av Lucy Dillon
Läs ut en bok under en dag:
Ge mig en dag till av Mitch Albom
Läs om en karaktär som är helt olik dig:
Den blinde mannens trädgård av Nadeem Aslam
Läs en bok som du bara läser utomhus:
Dagboken från i morgon av Cecelia Ahern
Läs en bok som du köpte pågrund av omslaget:
Kajas resa en roman om ett brott av Carin Hjulström
Läs 7 böcker:
Fjärilens hemlighet av Erland Svenungsson

8 kommentarer:

  1. Hoppas det går bra! :) Och att du kommer tycka om Dagboken från i morgon :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja haha tyckte det var en skojjig utmaning att bara läsa den utomhus, men med tanke på den förra som jag läste av henne och gillade så mycket så är jag väldigt hoppfull :)

      Radera
  2. Kul utmaning! Hoppas du får fint väder ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas jag med :D Men det ser inte så lovande ut så jag får lite knepig bokstress över det haha :P

      Radera
  3. Spännande bokhög :) Du får nog ett bra läsmaraton :) Måste själv delta i ett sånt någongång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det blev ett bra sätt att pusha på läsningen lite :)

      Radera