torsdag 27 juli 2017

Booktube-A-Thon: logg

Det dyker upp lite utmaningar på Booktubeathons kanal på youtube och jag har gjort en av dem. Att plocka ut sin favoritbok (omöjligt) och stava denna med hjälp av böcker. Jag tog en av alternativen och såhär blev det.


Jag undrar vad grannarna tror det är för en knasig person som flyttat hit och som släpar ut bokhögar titt som tätt med en kamera intill sig :P Är man bokbloggare så är man...

Born to run (Jakten på löpningens själ - det tog jag inte med) av Christopher McDougall
En bok som har allt. Otroligt spännande läsning, givande och intressant, välskrivet som bara den. En bok som frälste mig som löpare, sådär livsförändrande, heeelt underbar som sagt :)

Britt-Marie var här Och så levde de lyckliga Rik på riktigt När livet börjar om
Tyst Odinsbarn
Rätt ur jorden Ugglor gråter När du gör som jag vill

Hur går det med läsningen då? Jodå, Sista sommaren (med dig) är utläst. Igår kväll var det fint väder så jag satt ett bra tag och läste Dagboken från i morgon. Är nästan halvvägs. Jag får ju bara läsa den utomhus (ovant att ha sådana regler!) så jag passade på. Om det blir fint/okej väder någon dag så måste jag läsa ut den då ;) Hundra omistliga ting har jag som en bok att varva med, har kommit ett par hundra sidor på den. Dillon är bra för sånt, lättsamt och härligt. Och så är det Den blinde mannens trädgård som jag också har läst lite i och kommit en bit på. Jag uppskattade verkligen att läsa något lite annorlunda, med miljön och situationen. De andra böckerna var lite för lika även om de skiljer sig åt och då är det lätt att tröttna. Känner att jag behöver något ordentligt onaturligt efter det här.

2 kommentarer: