tisdag 11 juli 2017

Nytt i hyllan - samling från senaste tiden

Jag har som nämt tappat lite i min strikta plan att inte skaffa hem böcker. Och som bokbloggare är jag skyldig att visa upp dessa :) det är ju också roliga inlägg att göra, trots allt!

Jag vet inte vad jag har till mitt försvar. Kan ju fortsätta skylla på en rörig tid. Och böcker är svårt att motstå alla gånger. Men vet ni! En gång när jag besökte en second hand-butik var det utförsäljning - alla böcker 1 kr styck. (hur kan dom göra så mot mig i dessa tider, eller var det ett test?) Jag vet inte om det var bra eller dåligt att jag kom sent så att det mesta var borta...


Baddaren av Emma Hamberg (läst sen innan)
Drömhjärta av Cecilia Samartin (läst sen innan)


Dagboken från i morgon av Cecelia Ahern
Mitt liv & jag av Cecelia Ahern
En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie
På andra sidan glädjen av Seré Prince Halverson
Det kommer alltid en ny himmel av Jori Nelson Spielman
Hundra omistliga ting av Lucy Dillon


De tio dummaste misstagen klyftiga personer gör och hur man undviker dem av Arthur Freeman samt Rose Dewolf
Ju mindre du gör desto mer får du gjort av Tommy Hellsten
Den tändande gnistan av Malcolm Gladwell
Zen av Hjalmar Sundén
Brev till Lily av Alan Macfarlane
Finn din livsuppgift av Robin Sharma
Kärlek en handbok av Eva Sanner
Lugn av naturen av Ottosson & Magnusson

Men inte är jag klart där... Det är ett par böcker som jag också införskaffade mig men som jag redan har läst och lämnat ifrån mig: Andarnas berg av Gao Xingjian, Tappa greppet av Katarina von Bredow samt Fantasin till makten! av Ronny Ambjörnsson. Det blev så många här i inlägget att jag också glömde ett par - Hitta vilse av Carin Hjulström (inbunden, läst sen innan), Som om du inte fanns av Kate Eberlen samt I sällskap med språket av Catharina Grünbaum.

4 kommentarer:

  1. (jag har beställt fyra böcker på biblioteket)

    SvaraRadera
  2. Baddaren fick jag läsa i en chick lit-kurs jag läste en sommar, den var en av de bättre böcker vi fick läsa där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaså :) Hamberg skriver så härligt!

      Radera