onsdag 2 augusti 2017

Booktube-A-Thon: Avslutning

Det blev ett hejdundrande läsmaraton för min del under årets booktube-a-thon. Alla böcker blev utlästa och alla enligt utmaningarna. Otroligt.

När jag på måndagen började läsa var det en övertygelse i mig att det skulle vara fullständigt omöjligt att läsa alla dessa på en vecka. För jag hade räknat sidorna och det skulle innebära att måste läsa mer än jag någonsin läst på en dag i en vecka. Men samtidigt kunde jag inte heller se att jag skulle skippa en bok, jag ville ju läsa alla.

Så jag läste på så mycket jag kunde och efter 3 dagar blev det lite tungt, än mer när jag då låg efter och skulle behöva öka och dessutom i fler dagar. Suck. Mina ögon kändes lite snurriga, jag fick ont i huvudet och när jag somnade drömde jag att jag läste, haha. Tro nu inte att läsningen var tråkig, det är som med fysiska maraton, det är kämpigt men kärleken till aktiviteten överväger lätt. Jag blir så tjurig bara. Men men, efter en riktigt långpromenad och ett par löpturer under veckan samt lite andra korta utflykter (har myst med kattungar, så söta!) så blir det lättare. På torsdagen läste jag ut en normalstor roman och på fredagen var fokuset på att läsa ut de två korta samt läsa ut det jag hade kvar på min utomhusbok. Det kändes skönt att avsluta 3 st på en dag och inför helgen kände jag mig med ens lugn att jag bara hade en och en halv bok kvar. Det är en del det också men med den här bakgrunden kändes det så pass överkomligt att jag tog lite paus från läsningen ganska långa stunder.


2329 sidor läst och 7 böcker blir i snitt 332 sidor / dag. Lätt läsrekord. Nästa gång måste jag dock vara noggrannare att välja riktigt bra böcker, för det var många sisådär och då blir det kämpigare.

Den bästa var helt klart Hundra omistliga ting, överraskningen var Ge mig en dag till och den största "besvikelsen" var Fjärilens hemlighet.

Nu har jag så mycket att ta igen och fixa i ordning här hemma när allt har avstannat, haha, både ute och inne, innan min familj kommer nu i augusti, alla på lite olika datum. Det ska bli så himla kul! :)

4 kommentarer:

  1. Imponerande mycket läst!!! Jag hoppas att du gillade även Dagboken från i morgon. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blev himla mycket.. :P
      Den var ok men inte lika bra läsupplevelse för mig som Mitt liv & jag :)

      Radera
  2. Wow, bra jobbat! :) Kul att du gillade Hundra omistliga ting, jag lyssnade ljudboken för någon månad sedan och tyckte att den var väldigt bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det blev allt eller inget för mig. Blir fundersam hur det skulle vara att lyssna på den, den funkade uppenbarligen både att lyssna att läsa :)

      Radera